Fotografie současného stavu najdete například tady.
Důl Krimich I. a přilehlá žst. Nýřany. V pozadí je vidět vlaková souprava na dnes již neexistující uhelné dráze Nýřany - Sulkov - Valcha. Pravotočivý oblouk ještě řadu let sloužil jako vlečka do podniku Prefa Nýřany, dodnes je stále dobře viditelný.
Dohledal jsem i následující informaci:
"Začneme blízko Plzně, v šestitisícových Nýřanech, které jsou „vlečkovým a lokálkovým uzlem" pro několik tratí. Zpočátku pojednáme o tratích, které se dnešních dob nedožily. Z plzeňského zhlaví vycházela vpravo bývalá spojovací dráha Nýřany-Valcha. Ta byla v provozu až do roku 1945, kdy byl zničen můstek přes Vejprnický potok. Zbytek trati sloužil donedávna jako vlečka, po 300 metrech od zhlaví přešla trať hlavní silnici a vcházela do dvora. Ještě v roce 1998 se zde nakládalo, poté podnik zkrachoval a na podzim loňského roku byla vlečka vytrhána. Úsek z Valchy vydržel poněkud déle, ale dnes už i na něm úřadují jen náletové dřeviny a zloději. V lese, nedaleko vsi Sulkov, totiž existovalo tzv. složiště popela, kam se odvážel odpad ze škodováckých hutí, vlečku vyžívaly i blízké Uhelné sklady. Bylo zde i kolejové rozvětvení. Po zaplnění složiště provoz pomalu ustával a s přechodem na vytápění plynem slábla i doprava uhlí. Odvoz popela obstarávaly škodovácké lokomotivy ř. 740, uhlí bylo dováženo náležitostmi od Mn vlaků, což pravidelně byla lokomotiva řady 742. Zemní těleso existovalo ještě necelý kilometr od bývalého vlečkového objektu, kde bylo přerušeno přivaděčem dálnice D5. Po překonání náspu je možné na kraji lesa těleso opět najít, nachází se zde i domek, který mohl být zastávkou a nákladištěm Sulkov. Dále v polích je vše rozoráno, poslední zbytky nízkého náspu se nacházejí v lese směrem k Nýřanům. Dnes narazíme nedaleko od stanice Valcha pouze na roští a oplocený můstek ve stejnojmenné osadě. V Nýřanech vychází ze stejného zhlaví na levou stranu 2 km dlouhá vlečka na tzv. veřejné překladiště. To se nachází za posledními domy obce Tlučná, ústí sem též nepoužívaná vlečka sila. Na překladiště se dopravují cisterny s propan-butanem, který je zde stáčen do automobilů."
Přejezd na Uhelné dráze Nýřany - Sulkov v říjnu 1938
Důl Krimich I (později LIKO Nýřany) během druhé světové války.
Žádné komentáře:
Okomentovat