Obce se chtějí zbavit těžké dopravy, která je používá jako
zkratku.
Rekonstrukce průtahu Tlučnou je
v plném proudu, silničáři už vyfrézovali silnici poničenou roky dopravy,
zejména té těžké. Zároveň s tím pokračuje Tlučná a sousední Vejprnice ve
snaze zakázat kamionům vjezd do obcí.
Kamioňáci obce využívají jako
zkratku mezi Plzní, dálnicí D5, průmyslovou zónou u Nýřan a hlavním tahem na
Stříbro. Vyhýbají se mýtné bráně, ničí silnice, které pro takový provoz
nevznikly, mohou ohrožovat chodce. Jenže zatímco v Nýřanech už zákaz mají,
tady ještě ne.
Vše je, zdá se, na dobré cestě.
„Rekonstrukce našeho průtahu má skončit do konce října. Bylo by logické, kdyby
se zákazové značky objevily hned, aby těžká doprava nenajela hned na novou
silnici,“ míní starosta Tlučné Stanislav Volf.
Tak rychlé to ovšem podle
generálního ředitele Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Pavla Panušky
nebude. „Omezení tranzitu zatím do obcí nepřibude kvůli zamítavému stanovisku
policie. Projekt musíme spolu s obcemi přepracovat a dát zpět na policii,“
řekl s tím, že zákaz má podle něj šanci na úspěch.
Policie upozornila na to, že
zákazové značky ve Vejprnicích a Tlučné by se měly doplňovat se stávajícím i
plánovaným dopravním značením v okolí obcí a také v Plzni. Kamiony by
zkrátka neměly dojet až k obci a tam se kvůli stopce dostat do slepé
uličky a hledat místo k otáčení. To je třeba doladit. „Dejme tomu už
v Plzni u autobusového nádraží by měla být značka, že kamiony do Vejprnic
nemohou a mají jet po Domažlické,“ popsal starosta Vejprnic Pavel Karpíšek.
Zástupci obcí, silničářů, policie
a jiní měli naposledy schůzku v červnu, teď se chystá další. „Samozřejmě
na schůzce také padly názory a otázky, proč vlastně zákaz chceme. My jsme
vysvětlovali naše důvody a na zákazu trváme, protože tranzitní doprava do
našich obcí nepatří,“ dodal vejprnický starosta.
převzato z Plzeňského deníku (publikováno 21. září 2017,
autor: Pavel Korelus)
Žádné komentáře:
Okomentovat