Vážení
rodiče,
jsem
rád, že od středy 18. 11. bude umožněn opětovný návrat žáků 1. a 2. tříd zpět
do školy k prezenční výuce.
Informace,
za jakých podmínek je možné vyučovat ve škole, Vám zveřejníme v nejbližší
době. Ještě dolaďujeme detaily.
Doufám,
že postupné rozvolňování protiepidemiologických opatření bude pokračovat i
nadále a budeme moci přivítat všechny žáky ve škole co nejdříve.
Avšak
prozatím jsme nuceni pokračovat v distanční výuce. Budeme proto i nadále
kombinovat Vám již známé způsoby vzdálené výuky. Online hodiny, při kterých se
vidí učitelé s dětmi v reálném čase prostřednictvím komunikační
platformy MS Teams, a výuku, kde žáci delší časové období samostatně pracují na
úkolech jim zadaných.
Práce
z domova může být pro žáky i příležitostí. Možnost volby, kde budu pracovat,
kdy a s jakým úkolem začnu, s kým se poradím, jaké zvolím tempo, nebo
dokonce polohu pro práci. Je tu oproti škole výraznější faktor vlastní
odpovědnosti za to, jak si správně zorganizovat svoji činnost.
Bylo
by nešťastné žáky o tuto příležitost k samostatnému rozhodování,
sebeorganizování i o výše uvedené výhody připravit přehnaným množstvím online
hodin, nebo unifikovanými pracovními listy s okamžitým termínem odeslání
či srovnávacím hodnocením. Nechme žákům čas, iniciativu a možnost volby. Včetně
možnosti chybovat. Vždyť chybami se člověk učí.
V této
době není důležité jen učivo nebo známky, ale také veškeré činnosti, které
v rámci distanční výuky žáci vykonávají. Nejvíce je učí vlastní práce,
nejvíce motivuje pozitivní emoce. Budeme se snažit o to, aby zadávané úkoly
byly zajímavé, zábavné, smysluplné a propojené s reálným životem.
Věřím,
že námi nastavený systém distanční výuky funguje. Jak způsob zadávání úkolů,
komunikace, tak i počty online hodin. Co se týče počtů online hodin, tak zde
jsme se snažili najít vyvážený poměr mezi vytížeností žáků a množstvím učiva.
Zde jsme nuceni mimo jiné se i řídit metodickým pokynem MŠMT, který nám
stanovuje i počet online hodin. Výrazně se v metodice doporučuje nedodržovat
stejný rozvrh hodin při online výuce jako při prezenční. Dále jsme se snažili
brát v potaz unavitelnost a schopnost žáků soustředit se při online výuce.
Vím,
že právě v tomto období měly proběhnout jako každý rok třídní schůzky.
Mimořádná situace nám neumožňuje, aby proběhly v běžném režimu. Proto se
na Vás obracím, pokud budete cokoliv potřebovat konzultovat s vyučujícím,
kontaktujte ho a po domluvě se s Vámi jistě spojí.
Rád
bych Vám poděkoval a ocenil Vaši spolupráci při vzdělávání Vašich dětí.
S přáním
pevného zdraví
Mgr. Tomáš Vávra
Ředitel ZŠ s MŠ Tlučná
Žádné komentáře:
Okomentovat